Създаване на програма за лоялност и генериране на потенциални клиенти. Как доставихме 70% повече лийдове от планираните за годината.

Клиент

Описание на случая

Eau Thermale Avene и Klorane са сред водещите козметични марки на Pierre Fabre, които постоянно търсят подобрения в своето дигитално присъствие.

Редовната комуникация с клиентите се счита от съществено значение за установяването на целите на марката. Важен фактор за постигането им е създаването на програма за лоялност, която позволява на заинтересованите клиенти да имат място за срещи и комуникация с марката и да получават информация за предимствата на продуктите както и специални предложения и промоции.

Изправихме се пред предизвикателството да стартираме програмата от нулата, съобразявайки се със специфичните изисквания на централата за клиентските мета-данни.

Започнахме работа по проекта в края на първото тримесечие, така че трябваше да ускорим доставката максимално, за да постигнем целите си в текущата година.

Резултати

  • 30 000+ събрани лийда за по-малко от 1 година
  • Сегментация на потенциалните клиенти за целеви и персонализирани кампании по имейл
  • Висока съобразителност по отношение на GDPR
  • Достъпни и обогатени мета-данни за клиентите на разположение

Как успяхме да го постигнем?

Прегледахме най-добрите практики в индустрията както на местно, така и на международно ниво и ги съгласувахме с изискванията и очакванията на клиента.
Нашето предложение за стратегия беше да създадем промоционален уебсайт и кампании за генериране на потенциални клиенти чрез Facebook, фокусирани върху различни дейности на марката.

За постигане на максимална автоматизация на процесите решихме да използваме Mailchimp като добре позната поддържана платформа за сегментация на потребителите и имейл кампании.
За уебсайта избрахме друга проверена и икономично ефективна платформа – WordPress и неговите добавки.
Използвайки Zapier, свързахме Facebook и нашия уебсайт с Mailchimp. Освен това добавихме множество клиентски описания (така наречените “merge tags”), които използваме за целеви и персонализирани имейли.
Създадохме целеви и персонализирани имейл кампании, използвайки динамична сегментация, базирана на merge тагове и правила за автоматизация.
С помощта на промоционалните уебсайтове клиентите на марката могат да:

  • Проверят текущите активности – промоции, томболи, специфични оферти и др.
  • Допълват профилите си със съответна информация за типа им кожа, демографски данни и специфични нужди.
  • Добавят покупките си, за да повишат своя статус на лоялност
  • Получават персонализирана информация за продуктите и дейностите
  • Взаимодействие с дерматолози партньори
  • Управляват своите предпочитания за поверителност

Как го постигнахме:

  • Анализи и стратегия за генериране на потенциални клиенти
  • Създаден уебсайт за лоялни клиенти
  • Внедрени критерии за сегментация
  • Автоматизирани процеси

Атестат от клиента:

” Проектът е от голямо значение за развитието на нашата дигитална стратегия на българския пазар. Имаме високи очаквания и, честно казано, сме леко разтревожени, тъй като току-що сме избрали новата ни агенция за обслужване, ID Digital Consulting.

Излиза, че решението води до пълен успех, превишавайки очакванията ни във всеки един аспект и позволявайки ни да представим локалния опит като примерен случай за пазарите в Централна и Източна Европа.”

Никола Иванов, Мениджър по дигитален маркетинг и електронна търговия в групата Pierre Fabre