Ефективност на рекламата – как да измерим възвръщаемостта на инвестициите от рекламата (ROAS) спрямо нетните приходи със съществуващите материали?

ID Digital Logo Horizonal

На 19 март се състоя едно от дългоочакваните събития за дигитален маркетинг в нашата страна – OA Conf Live Edition. Водещи лектори от индустрията споделиха с онлайн аудиторията специфични препоръки, практически съвети, статистика, данни, примери от реални случаи и множество полезни съвети и информация за това как да постигнем желаните резултати чрез различни инструменти и техники.

Благовест Йорданов, управляващ партньор на ID – Digital Consulting, беше сред поканените лектори и представи полезна информация за това как да измерим възвръщаемостта на инвестициите от рекламата спрямо нетните приходи, използвайки лесни за изпълнение технически решения.

Презентацията представи практически подходи за:

Създаване на канали за данни в множество платформи, използвайки достъпни за всички решения;
Настройка на данните с помощта на вградените формули в Google Sheets;
Форматиране на данните като източник на данни, за да се позволи тяхното подаване към BI платформата;
Създаване на доклад в BI платформата и свързване с данните.

Целта на неговата практична презентация беше да реши проблема с оценката на нетната ефективност на рекламните кампании. Проблемът възниква от факта, че повечето платформи за измерване на дигиталния бизнес, включително Google Analytics, предоставят данни за брутни продажби. Използването на тези данни не дава точна представа за нетната ефективност на инвестираните рекламни бюджети, което води до неудовлетворително разпределение на рекламните бюджети между каналите, кампаниите, креативите и аудиториите.

По време на презентацията беше демонстрирано в реално време как данните от Google Analytics и Google Ads могат да бъдат експортирани към Google Sheets, използвайки безплатния Chrome Add-on.
С помощта на друг плъгин на Chrome, който е евтин, беше създадена заявка за извличане на данни от Facebook Ads Manager.

Бяха добавени данни за разходите за следните елементи:

  • ДДС
  • Стойност на стоките (COGS)
  • Процент на върнатите стоки
  • Разходи за доставка (Разходи за изпълнение)

След това данните бяха агрегирани, използвайки математически преобразувания и формули от стандартния набор на Google Sheets.
Накрая, данните бяха добавени като източник в DataStudio и след това – кеширани за по-бързи отчети чрез безплатния DataStudio конектор – Extract data.

Накрая, беше демонстриран отчет в Google DataStudio, който показваше агрегираните данни по канали и мерки.

Екипът на ID – Digital Consulting е предпочитан корпоративен партньор в проекти в следните области:

Дигитална трансформация

Компанията има експертиза в следните области:

  • Създаване на план за архитектура на дигитални данни и тяхното измерване;
  • Одит на събирането на дигитални данни от уеб сайтове и мобилни приложения;
  • Консултации относно избора на технологичен стак (технологични решения);
  • Интеграции на CRM системи в цифровата екосистема на компанията;
  • Автоматизация на процеси, свързани с използвания технологичен стек;
  • Рекламни платформи.

Доказали сме се с опит в следните области:

  • Одит на настройки и резултати в рекламни платформи;
  • Създаване на модели за автоматизация на сложни кампании (при работа с множество държави или повишена сложност на кампаниите);
  • Създаване и поддържане на архитектура за извличане и анализ на данни от рекламни платформи.
  • Обмен на данни между използваните цифрови инструменти – CRM и Google Analytics, BI инструменти и рекламни платформи; предоставяне на аудитории на рекламни платформи.

Създаване на BI (Business Intelligence) отчети.

Нашият опит придобит от значителен брой проекти за български и международни клиенти в областта на банкирането и финтех, куриерски услуги, електронна търговия и публикуване ни помогна да придобием значителна експертиза в следните области:

  • Изграждане на концепция за дигитален BI stack ;
  • Създаване и поддържане на канали с данни;
  • Преобразуване и обработка на данни от различни платформи;
  • Изграждане и поддържане на BI отчети на различни платформи.

Ако вашата организация има амбициозни дигитални цели или искате да увеличите знанията си в тази бързо развиваща се област, ако не разбирате данните от Google Analytics или вашата цифрова реклама в детайли, ще се радваме да обсъдим вашия проект и как можем да ви помогнем.