
Осигуряването на актуална и подходяща информация в Google My Business е важно за органичната видимост и правилното възприемане на всеки бранд.
Снимките са ключов елемент от представянето на бранда.
Ако Вашият бизнес оперира с множество локации, ръчната им актуализация може да се окаже времеемка и податлива на грешки.
ОБЕКТА
СНИМКИ
В статията ще Ви разкажем как автоматизирахме актуализацията на над 2500 снимки за повече от 550 обекта, което доведе до значителен ръст в показванията на снимките на бранда.
В резултат от направеното, повишихме разглежданията на снимките с над 300% буквално за няколко дни.
В абсолютни стойности, както можете да видите от графиката, това са стотици хиляди разглеждания дневно в повече.
Подобрихме имиджа на бранда, като дадохме възможност на потребителите да виждат професионално направени и релевантни снимки.
Screen shot 1
Разглеждания на снимка, данни Google My Business, общо за всички обекти

Google My Business (GMB) е един от най-популярните, безплатни и достъпни инструменти на Google.
Смятаме го за задължителен за всички бизнеси, работещи с клиенти от физически офиси, тъй като правилното му използване увеличава органичната видимост на бранда и информира потребителите за важни промени в работата на обекта – работно време, предлагани услуги, инструкции как клиентите Ви да стигнат до физическия офис, контактна информация и много други.
Така, от една страна печелите доверие в клиентите, повишавате вашата видимост в търсачката, от друга – клиентите намират по-лесно вашите обекти и взимат по-бързо своето решение, а именно, да ви посетят.
За да извлечете максимална полза от инструмента, трябва да поддържате информацията за Вашия бизнес актуална. Когато бизнесът оперира с малък на брой физически обекти, това не е сложна задача – използвайки интерфейса на GMB може да правите необходимите промени.
Как обаче да постъпите когато имате над 550 обекта и искате да направите множество промени в данните за Вашите локации?
Тази задача ни постави една от най-големите куриерски компании в България.
ПРОБЛЕМЪТ
Първата ни стъпка беше детайлен анализ на текущата ситуация. Като резултат от него набелязахме няколко казуса, които обсъдихме с възложителя ни и приоретизирахме.
Един от най-сериозните според нас проблеми беше липсата на релевантни снимки – профилът на клиента разчиташе на добавени от потребители снимки, което водеше до показване на нерелевантни и дори неподходящи изображения, които не отговаряха на желания имидж на компанията и на предлаганите от нея услуги.
Освен негативното влияние върху възприемането на бранда, това водеше и до по-ниска органична видимост и по-малък брой показвания, спрямо конкурентите (GMB предлага сравнителен инструмент, с който може да се сравнят показванията на бизнеса Ви спрямо усреднените стойности на конкурентите Ви).
РЕШЕНИЕТО
В настоящата статия ще Ви покажем как решихме този конкретен проблем.
Беше взето решение да бъдат направени професионални снимки на всички обекти и да бъдат подменени текущите в GMB. Това означаваше добавяне на над 2500 снимки.
В по-големия контекст на целия проект, имаше и други задачи за автоматизиране, като напр. актуализирането на информацията за офисите и това даде посоката ни – намиране на автоматизирано решение.
Съгласно стандартните ни на работа, създадохме детайлна документация за клиента в повече от 30 страници, в които анализирахме проблемите и предложихме решения.

Първо обсъдихме използването на GMB API, но от една страна – използването му изисква регистрация и whitelisting, а от друга – преценихме, че ще намерим по-бързо решение, отколкото разработка на собствено приложение, което да консумира API.
Нашият алтернативен отговор беше създаването на алгоритъм, чиято крайна цел е автоматично генериране на експортен файл, съдържащ URL на снимките за всеки обект. Този файл лесно може бъде добавен в GMB и така да актуализира данните за обектите.
Първата задача в алгоритъма беше стандартизиране на URL адресите по начин, еднозначно свързващ всяка снимка с релевантния й обект. За целта предложихме URL синтаксис във следния формат:
https://{ClientURL}/photos/{Location ID}_{Picture ID}.JPG
Където:
{ClientURL} е адресът на клиентското хранилище, което може да се използва и за други цели, напр. за визуализиране на данни за обектите на клиентския сайт.
{Location ID} – ID на обекта, както е добавено в Google My Business
{Picture ID} – Естествено число, започващо от 0, увеличаващо се с единица за всяка следваща снимка и така идентифициращо поредния й номер. Стойността 0 идентифицира основна снимка.
Предвидимия индекс на данните ни позволи да добавим custom JS функция в Google Sheets (https://developers.google.com/apps-script/guides/sheets/functions )(httpstatuscode()), която обхожда очакваните по стандарт URL адреси и връща HTTP статус на заявката. Когато функцията получи статус 404( https://en.wikipedia.org/wiki/HTTP_404 ), обхождането ще спре.
Използвайки шаблонизирани колони в Google Sheets, копирахме функцията за всички обекти и получихме матрица с валидни (HTTP Status codes 200) URL адреси на снимки на обекти.
Screen shot 2
Google Sheets темплейт, използващ custom JS функция


След като генерирахме матрицата на валидните URL, използвахме вградените функции на Google Sheets (IMPORTRANGE) и подредихме данните в лист готов за експорт:
www.support.google.com/docs/answer/3093340?hl=en

РЕЗУЛТАТЪТ
Повшихме разглежданията на снимките с над 40% буквално за няколко дни.
Подобрихме имиджа на бранда, като дадохме възможност на потребителите да виждат професионално направени и релевантни снимки.
Анализът на резултатите показа трикратно увеличаване видимостта на бизнеса над средното ниво на конкурентните бизнеси (данни на Google My Business).
Screen shot 4
Разглеждания на снимка, данни Google My Business, общо за всички обекти. Данните са извлечени в Google Data Studio отчет, за удобство на клиента

Оценяваме вложеното от нас време за работа по специфичния проблем на 20-30 часа. Снимките бяха предоставени от нашия партньор, който осигури качването и поддръжката на централизираното хранилище.
Благодарение на комбинацията от експертиза на екипа ни и утвърдени оперативни процедури за обслужване на клиентите, успяхме бързо и ефективно да:
Анализираме бизнес казусът;
Намерим и предложим скалируемо решение, базиращо се на достъпни и безплатни инструменти;
Създадем необходимата документация на проекта;
Реализираме и доставим решението.
ИЗВОДЪТ
Решаването на този казус е отличен пример за нашият подход – конкретен и целево-ориентиран бизнес анализ, идентифициране на low-hanging fruits и намиране на ефективно решение за изяждането им.