contact us

 

Осигуряването на актуална и подходяща информация в Google My Business е важно за органичната видимост и правилното възприемане на всеки бранд. 

Снимките са ключов елемент от представянето на бранда.

Ако Вашият бизнес оперира с множество локации, ръчната им актуализация може да се окаже времеемка и податлива на грешки.

ОБЕКТА
СНИМКИ

В статията ще Ви разкажем как автоматизирахме актуализацията на над 2500 снимки за повече от 550 обекта, което доведе до значителен ръст в показванията на снимките на бранда.  

В резултат от направеното, повишихме разглежданията на снимките с над 300% буквално за няколко дни. 

В абсолютни стойности, както можете да видите от графиката, това са стотици хиляди разглеждания дневно в повече.

Подобрихме имиджа на бранда, като дадохме възможност на потребителите да виждат професионално направени и релевантни снимки.

Screen shot 1

Разглеждания на снимка, данни Google My Business, общо за всички обекти

Google My Business (GMB) е един от най-популярните, безплатни и достъпни инструменти на Google.

Смятаме го за задължителен за всички бизнеси, работещи с клиенти от физически офиси, тъй като правилното му използване увеличава органичната видимост на бранда и информира потребителите за важни промени в работата на обекта – работно време, предлагани услуги, инструкции как клиентите Ви да стигнат до физическия офис, контактна информация и много други.

Така, от една страна печелите доверие в клиентите, повишавате вашата видимост в търсачката, от друга – клиентите намират по-лесно вашите обекти и взимат по-бързо своето решение, а именно, да ви посетят. 

За да извлечете максимална полза от инструмента, трябва да поддържате информацията за Вашия бизнес актуална. Когато бизнесът оперира с малък на брой физически обекти, това не е сложна задача – използвайки интерфейса на GMB може да правите необходимите промени. 

Как обаче да постъпите когато имате над 550 обекта и искате да направите множество промени в данните за Вашите локации?

Тази задача ни постави една от най-големите куриерски компании в България. 

ПРОБЛЕМЪТ

Първата ни стъпка беше детайлен анализ на текущата ситуация. Като резултат от него набелязахме няколко казуса, които обсъдихме с възложителя ни и приоретизирахме. 

Един от най-сериозните според нас проблеми беше липсата на релевантни снимки – профилът на клиента разчиташе на добавени от потребители снимки, което водеше до показване на нерелевантни и дори неподходящи изображения, които не отговаряха на желания имидж на компанията и на предлаганите от нея услуги. 

Освен негативното влияние върху възприемането на бранда, това водеше и до по-ниска органична видимост и по-малък брой показвания, спрямо конкурентите (GMB предлага сравнителен инструмент, с който може да се сравнят показванията на бизнеса Ви спрямо усреднените стойности на конкурентите Ви).

РЕШЕНИЕТО

В настоящата статия ще Ви покажем как решихме този конкретен проблем. 

Беше взето решение да бъдат направени професионални снимки на всички обекти и да бъдат подменени текущите в GMB. Това означаваше добавяне на над 2500 снимки.

В по-големия контекст на целия проект, имаше и други задачи за автоматизиране, като напр. актуализирането на информацията за офисите и това даде посоката ни – намиране на автоматизирано решение. 

Съгласно стандартните ни на работа, създадохме детайлна документация за клиента в повече от 30 страници, в които анализирахме проблемите и предложихме решения.

Първо обсъдихме използването на GMB API, но от една страна – използването му изисква регистрация и whitelisting, а от друга – преценихме, че ще намерим по-бързо решение, отколкото разработка на собствено приложение, което да консумира API. 

Нашият алтернативен отговор беше създаването на алгоритъм, чиято крайна цел е автоматично генериране на експортен файл, съдържащ URL на снимките за всеки обект. Този файл лесно може бъде добавен в GMB и така да актуализира данните за обектите. 

Първата задача в алгоритъма беше стандартизиране на URL адресите по начин, еднозначно свързващ всяка снимка с релевантния й обект. За целта предложихме URL синтаксис във следния формат:

https://{ClientURL}/photos/{Location ID}_{Picture ID}.JPG

Където:

{ClientURL} е адресът на клиентското хранилище, което може да се използва и за други цели, напр. за визуализиране на данни за обектите на клиентския сайт. 

{Location ID} – ID на обекта, както е добавено в Google My Business

{Picture ID} – Естествено число, започващо от 0, увеличаващо се с единица за всяка следваща снимка и така идентифициращо поредния й номер. Стойността 0 идентифицира основна снимка. 

Предвидимия индекс на данните ни позволи да добавим custom JS функция в Google Sheets (https://developers.google.com/apps-script/guides/sheets/functions )(httpstatuscode()), която обхожда очакваните по стандарт URL адреси и връща HTTP статус на заявката. Когато функцията получи статус 404( https://en.wikipedia.org/wiki/HTTP_404 ), обхождането ще спре.  

Използвайки шаблонизирани колони в Google Sheets, копирахме функцията за всички обекти и получихме матрица с валидни (HTTP Status codes 200) URL адреси на снимки на обекти. 

Screen shot 2

Google Sheets темплейт, използващ custom JS функция

Screen shot 3

JS Script editor изглед

https://developers.google.com/apps-script/overview

След като генерирахме матрицата на валидните URL, използвахме вградените функции на Google Sheets (IMPORTRANGE) и подредихме данните в лист готов за експорт:

www.support.google.com/docs/answer/3093340?hl=en


РЕЗУЛТАТЪТ

Повшихме разглежданията на снимките с над 40% буквално за няколко дни. 

Подобрихме имиджа на бранда, като дадохме възможност на потребителите да виждат професионално направени и релевантни снимки.

Анализът на резултатите показа трикратно увеличаване видимостта на бизнеса над средното ниво на конкурентните бизнеси (данни на Google My Business). 

Screen shot 4

Разглеждания на снимка, данни Google My Business, общо за всички обекти. Данните са извлечени в Google Data Studio отчет, за удобство на клиента

Оценяваме вложеното от нас време за работа по специфичния проблем на 20-30 часа. Снимките бяха предоставени от нашия партньор, който осигури качването и поддръжката на централизираното хранилище. 

Благодарение на комбинацията от експертиза на екипа ни и утвърдени оперативни процедури за обслужване на клиентите, успяхме бързо и ефективно да:

  • Анализираме бизнес казусът; 

  • Намерим и предложим скалируемо решение, базиращо се на достъпни и безплатни инструменти;

  • Създадем необходимата документация на проекта;

  • Реализираме и доставим решението.

ИЗВОДЪТ

Решаването на този казус е отличен пример за нашият подход – конкретен и целево-ориентиран бизнес анализ, идентифициране на low-hanging fruits и намиране на ефективно решение за изяждането им. 

Запишете час за консултация

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google
Spotify
Consent to display content from Spotify
Sound Cloud
Consent to display content from Sound